Een club voor iedereen

Atlantis is in 2014 gestart met een G-team.

Korfbalvereniging Atlantis heeft al jaren de ambities om iets te betekenen voor kinderen/volwassenen met een beperking. 2014 is het jaar geworden dat we dit daadwerkelijk gestart zijn.

Voor mensen is het heerlijk om samen met anderen te sporten. Wekelijks samen met anderen in een gezellige ontspannen sfeer oefeningen doen, met de bal gooien, plezier maken, nieuwe mensen leren kennen en nieuwe vrienden maken. Voor veel mensen de normaalste zaak van de wereld, maar dit geldt niet voor iedereen. Bijvoorbeeld omdat ze een stoornis of achterstand hebben waardoor extra begeleiding nodig is. Bij de ATLANTIS TOPPERS vinden we dat juist die kinderen/volwassenen een leuke sportclub met wekelijkse activiteiten verdienen.

In Mijdrecht hebben we al G-Hockey bij HVM voor jongeren en G-Voetbal voor jongeren en jongvolwassenen bij Argon. Daarom hebben wij het aanbod uitgebreid, zodat deze kinderen/volwassenen ook kunnen kiezen.

Voor wie?

Voor kinderen/jongeren/volwassenen vanaf 7 jaar. In bepaalde gevallen kan hier een uitzondering op worden gemaakt. Dus iedereen die interesse heeft, laat het weten. Jullie wens is ons uitgangspunt!

De begeleiding

Ervaren trainers en begeleiders gaan met de korfbalspelers werken. Er is 1 begeleider op 1-3 korfballers. Een medisch contactpersoon is verbonden aan de club. Alle begeleiders hebben een basiscursus gehad om trainen te geven.

Wanneer?

De trainingen worden op zaterdagochtend gegeven en duren ongeveer een uur. In de winter trainen we in de zaal.

Extra acitviteiten

Door het jaar heen organiseren we een aantal activiteiten, zoals een toernooi en een familiedag.

De contributie

Contributie per jaar is als volgt:
7-12 jaar: €45
12-18 jaar: €75
18+ jaar: €95

Kleding

Sportkleding en sportschoenen.

Interesse?

Ben je enthousiast geworden, wil je meer weten over G-Korfbal of een keer komen kijken? Neem dan contact op met Auke van der Zijden of Maarten Helsloot door een mail te sturen naar Atlantistoppers@kvatlantis.nl