Laatste wedstrijd Atlantis B1 met veel mensen die afscheid nemen10:20 30-05-2016
De door TTC gesponsorde Atlantis B1 speelde afgelopen zaterdag haar laatste wedstrijd tegen Fluks uit Noordwijk. Het was voor diverse spelers hun laatste wedstrijd. Ook de coach nam na de wedstrijd afscheid van het team. Daarom deed Atlantis er alles aan om het seizoen mooi af te sluiten. In de eerste aanval begonnen Sam, Vince, Nina en Anna. De eerste verdediging bestond uit Jurjen, Dennis, Zoë en Amber. Basisspelers Ilona en Sander waren helaas geblesseerd. Natuurlijk waren zij er wel bij voor de mentale ondersteuning. Atlantis had het in het begin moeilijk. Fluks heeft spelers die een goed afstandsschot hebben. Atlantis kon daarentegen moeilijk de korf vinden. Fluks raakte snel op voorsprong, waardoor Atlantis achter de feiten aanliep. Toch liet Atlantis soms mooie aanvallen zien. Vince scoorde bijvoorbeeld twee keer door een doorloopbal wat vooraf ging met een flitsende beweging. Desondanks was de ruststand 4-8. De tweede helft ging stukken beter. De heren van Fluks werden goed verdedigd. Zeker Sam en Vince legden de tegenstander dood door goed verdedigend werk. Hierdoor had het aanvalsvak langer de tijd om te scoren. Het verschil werd daardoor slechts twee punten in plaats van vier. Toch bleef Atlantis het moeilijk hebben om de korf te vinden. Ze konden de voorsprong nooit overnemen. Uiteindelijk werd het 11-14 voor Fluks. Het was mooie sportieve wedstrijd. Beide ploegen waren fel en van beide kanten werden er mooie aanvallen getoond. Atlantis toonde inzet, maar helaas heeft dit niet mogen leiden tot een overwinning. Zoals de titel al vermeld, heeft Atlantis van veel mensen afscheid moeten nemen. Jurjen Bakker gaat naar KVA voor een nieuwe uitdaging. Anna Schouten verhuist naar Amsterdam, waardoor Atlantis net iets te ver voor haar wordt. Vince en Ilona verlaten ook helaas de vereniging. Tot slot heeft de coach Kristian Geerdinck besloten om afscheid te nemen van Atlantis en te gaan korfballen in zijn woonplaats Amsterdam. De coach had voor elke speler een bedank woordje en bedankte de spelers voor een leuk en sportief jaar. De reserves werden na de afsluitingsspeech getrakteerd op een drankje. Ook werd de wedstrijdsecretariaat bedankt voor haar enorme inzet. Het seizoen zit er op. Veel spelers blijven in de B1. Zij hopen alle supporters volgend jaar weer terug te zien!