Stratenkorfbal20:07 05-06-2016
Zaterdag 4 juni heeft het jaarlijks terugkerende stratenkorfbaltoernooi bij Korfbalvereniging Atlantis in Mijdrecht weer plaatsgevonden. Net als de afgelopen jaren was het de week in de aanloop naar het toernooi niet het meest aantrekkelijke weer met heel veel regen, maar ook dit jaar kwam het weer helemaal goed en was het zelfs tropisch te noemen. Alles wat nodig is voor een gezellige middag was aanwezig, een flink aantal teams (>120 spelers), veel publiek, lekker weer en onze prachtige nieuwe kunstgrasvelden!
Voor wie het stratenforfbal niet kent, de naam stratenkorfbal is ontstaan omdat vroeger veelal teams werden gevormd met kennissen/vrienden uit de straten waar de leden woonden. Dat gebeurt nog wel, maar het toernooi is nu steeds vaker door enthousiaste leden voorzien van ouders, familieleden, collega’s, klasgenoten, vrienden en vriendinnen. Het toernooi wordt georganiseerd om in teams van korfballers en (juist ook) niet-korfballers samen een middag leuke wedstrijden te spelen. Dit alles met als doel gezelligheid en lekker samen sportief bezig te zijn.
Dit jaar was de opzet iets veranderd. De hoofdregel bleef hetzelfde (maximaal 4 actief spelende leden van Atlantis of een andere korfbalvereniging in een team en minimaal 8 teamleden), maar dit jaar konden ook de B- en de C-jeugd teams samenstellen. Hierdoor was het stratenkorfbal dit jaar een toernooi voor C-, B-, A –jeugd en senioren (en niet-leden natuurlijk). Er waren 2 poules opgezet, een met teams met een combinatie van de A-, B- en C jeugd en de andere poule met alleen senioren en de A-jeugd. Sommige teams hadden zelfs sponsoren geregeld waardoor er teams te bewonderen waren in outfits van o.a. Poelier van Egmond, Profile Car & Tyrecenter Hogendoorn en BIT Students.
Alle wedstrijden duurden 2x 10 minuten en na de poulefase werden kruisfinales gespeeld om uiteindelijk tot een finale te komen tussen “Team Esther” en het “Super Duper Coole team”. “Team Esther” wist de finale uiteindelijk te winnen na een met name zeer spannende eerst helft waarin de teams sterk aan elkaar gewaagd bleken te zijn. In de tweede helft werd het verschil gemaakt door “Team Esther” waar bleek dat de oud korfballers die meededen het nog niet helemaal verleerd zijn en het minder ervaren “Super Duper Coole team” hierdoor hun meerdere moest erkennen. De wisselbeker van het toernooi was tijdens de huldiging in eerste instantie nog even “kwijt”, maar toen deze “teruggevonden” was is deze door “Team Esther” met trots en met taart in ontvangst genomen.
We willen namens alle teams de organisatie (Tamara, Saskia en Anne) bedanken voor een opnieuw prima opgezet en gezellig toernooi! Ook de scheidsrechters (Remco, Jelmer, Cees en Klaas), omroepster (Janneke), EHBO (Tamira), en barpersoneel (Teun, Richard, Kees, Janny, Annelies, Marjolein, Ricky en Thomas) bedankt voor jullie enthousiaste ondersteuning. Korfbalvereniging Atlantis heeft opnieuw de naam van zeer gezellige vereniging helemaal waargemaakt! Met de mogelijkheid om na het toernooi gezellig te blijven eten (>125 personen genoten van heerlijke sate en hamburgers met friet van Lunchroom Tof) en met het eindfeest daarop volgend was ook de afsluiting van de dag weer helemaal goed.
Ook uiteraard alle supporters die hebben geholpen om van het toernooi een succes te maken bedankt voor jullie aanwezigheid en aanmoedigingen. Er zijn tijdens de gespeelde wedstrijden veel mooie doelpunten gemaakt en er waren een flink aantal mooie acties van jong en oud op het veld te zien. Naast het plezier in het veld heeft het publiek ook volop genoten en jullie wisten met aanmoedigingen te zorgen dat spelers op bepaalde momenten boven zichzelf uit wisten te stijgen. Jullie aanwezigheid is door alle spelers en speelsters enorm op prijs gesteld, dus graag tot volgend jaar