De Atlantis selectie van 2030 getraind door huidige selectie trainers?!10:12 26-09-2016
Zaterdag 24 September was voor de Kangoeroes van Korfbalvereniging Atlantis een bijzondere dag. Zij kregen op deze dag namelijk trainen van niemand minder dan Aad Witteman en Mark Goverse, de coaches van het Atlantis selectie 1 team en de coach van Atlantis A1. Het was prachtig weer deze ochtend, en op het veld was het een gezellige drukte en waren veel blije stemmetjes en gelach te horen. De oefeningen die Aad en Mark hadden bedacht waren niet alleen gooi - en vang spelletjes, maar ook de voor iedereen bekende kikkersprong en tikkertje konden natuurlijk niet ontbreken. Waar de trainer/coaches zich normaal gesproken bezighouden met het verder verbeteren van de kwaliteiten van de twee selectieteams, gingen zij zaterdag terug naar de basis om kinderen te laten ervaren hoe leuk korfbal is. Met z’n allen heerlijk buiten sportief bezig zijn in een groep van jongens en meisjes bij elkaar en ondertussen werken aan de motoriek, de conditie en sociale interactie die zo belangrijk zijn voor kinderen.

De Atlantis Kangoeroe Klup is voor de jeugd van 3 tot en met 6 jaar. Met veel verschillende spelonderdelen tijdens de trainingen krijgen de kinderen een goede indruk hoe je best kunt gooien, vangen en vooral met andere jongens en meisjes samen leuk kunt sporten. Voor de jongste jeugd staan plezier en beweging bij ons voorop!

Als je ook zin hebt om lekker te komen sporten bij onze groeiende jeugdafdeling, dan is dit je kans om bij de basis te beginnen. De allerjongsten trainen iedere zaterdagochtend om 10:00. Vanaf 7 jaar train je op een doordeweekse avond en word je bij een van onze teams ingedeeld, zodat je zo snel mogelijk in de competitie mee kunt spelen. Er worden ieder seizoen verschillende introductie dagen georganiseerd om kennis te maken met korfbal en onze gezellige vereniging, maar je kunt ook altijd op een zaterdagochtend eens komen kijken (of zelfs meedoen) om te zien of je het leuk vind. Als je het eerst graag eens wilt proberen kun je altijd vier weken gratis komen mee trainen om daarna te beslissen of je het leuk vind en wilt blijven.

Korfbal is een binnen- en buitensport. Het zaalseizoen loopt ongeveer vanaf de herfstvakantie tot de voorjaarsvakantie. De rest van het jaar spelen en trainen we buiten op het kunstgras. Competitiewedstrijden worden op zaterdag gespeeld. We spelen dan tegen verenigingen uit de regio.

Kom jij ook gezellig een keertje langs op het terrein van KV Atlantis aan de Hoofdweg in Mijdrecht om te kijken of misschien wel mee te doen? Leuk, tot dan!