Atlantis 2 schiet te kort in streekderby10:13 26-09-2016
Afgelopen zaterdag speelde Atlantis 2, gesponsord door Florist de tweede thuiswedstrijd van dit veldseizoen. Het was deze zaterdag geen gewone wedstrijd, er stond een echte streekderby op het programma. De tegenstanders waren de buren uit Vinkeveen, de Vinken 2. De Vinken hadden net als Atlantis nog geen punten kunnen pakken. Allebei de ploegen waren er op uit om met de winst ervan door te gaan. Helaas moest Atlantis zijn meerdere erkennen in de Vinken. Zij namen de punten mee naar Vinkeveen met een score van 8 – 16.

Atlantis kon helaas nog niet beschikken over de geblesseerde Cynthia Sassen. Tamira Breedijk en Kim Stolk hebben haar plek opgevuld. Atlantis was de ploeg die de score opende in de eerste minuut van de wedstrijd. Dat was gelijk het laatste moment dat Atlantis voor heeft gestaan, de Vinken gaf meteen antwoord hierop en al snel keek Atlantis tegen een 1 – 4 achterstand aan. Atlantis zat niet echt lekker in de wedstrijd en de Vinken ging door waarmee ze waren gestart: scoren. Er werd dan ook gerust met een stand van 4 – 10.

“Inval coach” Mark Goverse gaf in de rust aan dat we er een tandje bij moesten zetten, het moest scherper en feller. Invallers Rick Kuylenburg en Kim Stolk kwamen het team versterken aan het begin van de tweede helft. Het was wederom Atlantis die als eerste de korf wist te vinden om het grote gat weer iets te dichten. Koen van Wermeskerken werd ondertussen nog in het veld gebracht. Atlantis creëerde voldoende kansen maar wist ze niet af te ronden en dit lukte de Vinken wel. Het grote gat was niet meer in te halen voor de Mijdrechtenaren en we moest de punten meegeven aan de Vinken. De uiteindelijke uitslag was 8 – 16.

Volgende week zaterdag 1 oktober reist de Florist equipe af naar Gouda. Daar wacht Gemini 2 het team op. Gemini heeft tot nu toe drie punten weten te bemachtigen, hier zouden de punten wel eens gehaald kunnen worden. Er zal dan ook deze week hard getraind worden om dit keer de punten mee naar Mijdrecht te nemen om van die nul af te komen. Kom allemaal om 14.00 uur naar het sportpark Groenhovenpark in Gouda om het team aan te moedigen.