Atlantis 1 wint zwaarbevochten wedstrijd05:53 10-10-2016
De door Rabobank gesponsorde formatie van Atlantis 1 heeft zaterdag 8 oktober 2 punten gepakt tegen Badhoevedorp/MIK 1. Atlantis 1 dat na de overwinning van vorige week goed in haar vel zat had moeite om in de wedstrijd te komen.

Het aanvalsvak met Maarten Helsloot, Lars Kuijlenburg, Amy Loman en Natasja Korver wist  snel tot scoren te komen wat resulteerde in een 2-0 voorsprong maar miste de scherpte in de verdediging. De verdediging bestaande uit Jelmer Steen, Robin van ’t schip, Joyce Rodenburg en Heleen Haspels begon sterk en wist het aan de andere kant goed dicht te houden. Door veel fouten zowel in de aanval als in de verdediging maakte Atlantis 1 het zich onnodig moeilijk waardoor er de rust in werd gegaan met een stand van 10-10.

In de rust werd er bij Atlantis 1 meteen gewisseld. Berry de Jong kwam in de plaats van Lars Kuijlenburg uit voorzorg vanwege een lichte blessure. Met frisse moed en scherpte werd er aan de 2e helft begonnen. Het scoren ging moeilijker, maar Atlantis 1 bleef doorgaan en ging op zoek naar de juiste kansen. De kansen werden in de 2e helft beter uitgespeeld waardoor er langzaam uitgelopen werd op de tegenstander. Na een zwaarbevochten 2e helft eindigde de wedstrijd in een stand van 20-15 in het voordeel van Atlantis.

Als Atlantis 1 willen wij het publiek bedanken voor hun steun. De volgende wedstrijd zal de laatste buitenwedstrijd zijn voor Atlantis deze vindt plaats in Amsterdam tegen Triaz.