Atlantis F1 strijdt tot het eind!08:46 28-11-2016
De voltallige F1 was op zaterdag 26 november weer vroeg bijeengekomen om de wedstrijd tegen Vlug en Vaardig uit Amsterdam aan te gaan. Zo konden ze mooi de pepernootjes van het Sinterklaasfeest eraf rennen!
In het eerste kwart kon het bijna niet spannender. Melle, Inge, Willemijne en Fleur zaten bovenop hun tegenstander en verdedigden supergoed. Het duurde even voordat het eerste punt door Vlug en Vaardig gescoord werd, na een aantal goede kansen voor Atlantis. De 0-2 hield lang stand. Totdat Britt
scoorde! Daar was het eerste punt voor de F1!
Mooie kansen en goede onderscheppingen mochten helaas niet leiden tot meer punten voor Atlantis in de eerste helft. Coaches Elise, Fay en Nina konden superspeler Daniël aanwijzen. Op de tribune kon het publiek zien dat de F1 weer stappen heeft gemaakt en heel veel heeft geleerd over verdedigen en schieten.
Het derde kwart konden Britt, Melle, Daniël, Carice en Fleur alles uit de kast halen om Vlug en Vaardig te snel af te zijn. Het sterke team van Vlug en Vaardig scoorde jammer genoeg wel heel veel punten waardoor onze kanjers het moeilijk vonden alle energie in het spel te stoppen.
Toch kregen ze dit in het laatste kwart weer helemaal voor elkaar. Wat een kansen hadden ze! Carice, Britt en Melle stonden onder de paal en schoten achter elkaar. Gelukkig ging er ook nog
een bal van Carice door de korf. Blijdschap in het veld en op de tribune! De laatste minuten van de wedstrijd heeft de F1 er alles aan gedaan om nog een punt te scoren, maar Vlug en Vaardig was toch te sterk voor ze.
Uiteindelijk verliet de F1 met 2-21 stand het veld. Deze week maken de kanjers zich op voor de volgende wedstrijd!