Madjoe 3 maatje te groot voor Atlantis 208:47 28-11-2016
Het door Florist gesponsorde Atlantis 2 mocht afgelopen zaterdag aantreden tegen Madjoe 3 voor de derde zaalwedstrijd van dit seizoen. Helaas werd deze wedstrijd verloren met 20-10 als eindstand.
Het eerste aanvalsvak bestond uit: Cynthia Sassen, Joy Trompert, Timo Jongerling en Koen van Wermeskerken.
In de verdediging begonnen: Melissa van der Stap, Chantal Poolman, Davey van Putten en Robin van ’t Schip.
Voorafgaand aan de wedstrijd was al bekent dat deze wedstrijd tegen Madjoe 3 niet zonder tegenstand zou verlopen. Het afgelopen zaalseizoen werd al 2 maal tegen deze ploeg gespeeld en verloren met 21-11 en 13-19.
Ook aan het begin van de wedstrijd bleek dit meteen het geval.
Madjoe scoorde de eerste 2 doelpunten terwijl Atlantis maar weinig terug kon doen.
Madjoe schoot de rest van de eerste helft heel makkelijk raak en Atlantis wist de korf helaas wat minder te vinden. De ruststand: 8-3.
Tijdens de rust werd door coach Tamira Breedijk duidelijk gemaakt dat we vooral geconcentreerd de tegenstander moesten blijven volgen in de verdediging.
Aanvallend was het vooral rustig de kansen blijven zoeken en iets minder gebruik maken van de diagonale ballen. Met deze aandachtspunten ging Atlantis vol vertrouwen de tweede helft in.

In de tweede helft veranderde het spelbeeld niet veel. Madjoe schoot veel raak en Atlantis kon moeilijk grip krijgen op het spel. Er werd gelukkig wel wat meer gescoord maar dat mocht voor de uitslag niet echt baten. Ook de wissels Mark Kruiswijk en Thomas Bogaard konden geen grote verschillen maken dus werd de wedstrijd met een redelijk groot verlies afgesloten.
Eindstand: 20-10.

Volgende week hoopt Atlantis 2 meer gelukt te hebben in de thuiswedstrijd tegen SDO/VerzuimVitaal 4 die gespeeld word om 15.30u in onze thuishal De Phoenix in Mijdrecht.
Wij hopen dat U ons komt aanmoedigen bij deze volgende belangrijke wedstrijd.