Atlantis 1 zet winstreeks door08:10 16-01-2017
Afgelopen zaterdag speelde het door Rabobank gesponsorde Atlantis 1 tegen SDO uit Hillegom. De vorige wedstrijd werd nipt verloren, waardoor Atlantis nog gretiger was om deze wedstrijd te winnen. De afgelopen 3 wedstrijden was er al gewonnen, waardoor Atlantis met vertrouwen deze wedstrijd in ging. In de eerste aanval stonden Maarten, Lars, Natasja en Amy, met in de verdediging Berry, Jelle, Heleen en Joyce.
De start was direct sterk. Binnen een halve minuut viel het eerste doelpunt al aan de kant van Atlantis en verdedigend stond het erg sterk. Zo was het binnen no-time 6-1.  In beide vakken werden de juiste kansen gekozen en door het goede verdedigen werd SDO uit hun spel gehaald. Nog heel even leek SDO terug te komen in de wedstrijd, maar al snel was duidelijk wie de betere ploeg was vandaag. De rust werd opgezocht met een stand van 10-4 in het voordeel van Atlantis.
De opdracht voor de 2e helft was duidelijk. Zorg ervoor dat SDO niet meer in hun spel kan komen. Dit lukte goed, want na 10 minuten was Atlantis weer 2 punten uitgelopen op SDO, wat geen antwoord leek te hebben op het felle verdedigen en het dynamische spel van Atlantis. De rest van de 2e helft verliep niet veel anders. Na de lange aanvallen in het ene vak door de overmacht van de dames en het strakke verdedigen in het andere vak werd SDO gebroken. De wedstrijd duurde nog een kwartier maar was al voorbij. Na een sterke, goed uitgespeelde wedstrijd werd de eindstand 18-7 voor Atlantis.
Invallers bedankt voor de goede wedstrijd en de doelpunten.
Zo word de reeks met overwinningen doorgezet. Nu 4 op rij gewonnen. Kom je volgende week kijken of we dit door kunnen zetten? We spelen om 17.45 bij Luno in Linschoten. We hopen jullie weer langs de kant te zien.