Atlantis A2 wint weer en blijft op koers09:57 23-01-2017
Afgelopen zaterdag moest het door M.K. Gortenmulder Transport gesponsorde team de wedstrijd spelen tegen de nummer 2 van de competitie ESDO A1. De uitwedstrijd was maar nipt gewonnen met 8-7 door een doelpunt in de laatste minuut.Echter de afgelopen wedstrijden heeft de Atlantis A2 een goede reeks neergezet met goede uitslagen, dus het vertrouwen in een goed resultaat was zeker aanwezig.

Gestart werd met in de aanval Thimo Burggraaf, Amber van Dijk, Nina van Schaick en Sam van den Beitel. De verdediging bestond uit Luuk Gortenmulder, Trevor de Waal, Demi Klijn en Ilse van Kempen. In de 1e helft had Atlantis het moeilijk met een van de verdedigende vakken van ESDO waardoor het scoren voornamelijk uit 1 vak moest komen. Dat lukt toch goed waardoor de ruststand 5-3 in het voordeel was van Atlantis. Dit door scores van Ilse 2x, Luuk, Demi en Nina.

In de rust werd het team door de coaches op het hart gedrukt de rust te blijven bewaren en snelle aanvallen op te zetten. Na de rust kwam Lars van der Sluijs in het veld voor Amber. ESDO kwam in de 1e minuut gelijk nog dichterbij door een mooi afstandsschot, maar toen was het de beurt aan Atlantis. In 10 minuten werd er 5 keer gescoord en werd de stand gebracht op 9-4. De scores kwamen van Luuk 2x, Lars, Trevor en Nina. Daarna ging het weer gelijk en scoorde beide ploegen nog drie keer. Voor Atlantis scoorde nog Lars en Jennifer Veenboer die halverwege de 2e helft in het veld was gekomen voor Demi.

Atlantis staat na 7 wedstrijden boven aan met maar 1 verliespunt. De komende wedstrijden worden belangrijk voor het kampioenschap. Zaak is om het goede spel te blijven vasthouden. Zeker de laatste 2 wedstrijden worden belangrijk tegen Aurora. Deze ploeg heeft pas 4 wedstrijden gespeeld maar is nog ongeslagen. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen De Meervogels in Zoetermeer op het programma