Atlantis 2 doet zichzelf tekort09:58 23-01-2017
Zaterdag 21 januari speelde het door Florist gesponsorde Atlantis 2 een uitwedstrijd tegen Luno 3 in Linschoten. Atlantis stond voorafgaand aan de wedstrijd op een derde plaats in de poule met 2 punten voorsprong op Luno. Het was dus belangrijk deze derde plaats te verstevigen door te winnen van Luno en het gat zo op vier punten te zetten. De hele wedstrijd leek dit plan ook te gaan lukken, maar uiteindelijk weet Atlantis zichzelf niet te belonen en door onnodige fouten wist Luno terug te komen en moesten de teams de punten delen. Na 60 minuten spelen stond er een stand van 15 – 15 op het scorebord.
Atlantis startte in de gebruikelijke opstelling en was er klaar voor. Helaas kwam Luno beter uit de startblokken en de thuisploeg zorgde voor een 2 – 0 voorsprong. Er volgde een vakwisseling en het vak van Atlantis wat in de aanval kwam zorgde gelijk voor aansluiting door het scoren van een wegtrekbal. De strijd om de punten was begonnen.  De eerste helft ging het gelijk op en met nog 10 minuten op de klok was de stand gelijk met 4 – 4. Atlantis zette betere aanvallen op en wist uit te lopen naar een stand van 4 – 8. Luno kon nog een antwoord geven door wat concentratie foutjes aan de kant van Atlantis. Er werd gerust met een stand van 6 – 8.
In de tweede helft moest Atlantis scherper spelen en uitstralen dat zij de punten mee wilde nemen naar Mijdrecht. Er was veel meer uit te halen dan wat het team tot nu toe had laten zien. Het was dan ook Atlantis die als eerste de score wist te openen in de tweede helft. Daarna volgde snel het tweede doelpunt en was de stand 6 – 10. Daarna volgde een fase waarin beide teams niet tot score wisten te komen, de stand heeft ruim vijftien minuten lang op 8 – 11 gestaan. De aanvallen van Atlantis waren slordig en niet goed uitgevoerd. Uiteindelijk schoot Atlantis de belangrijke 8 – 12 door het mandje. Dit mocht Atlantis niet meer uit handen geven. Helaas kwam Luno beter in hun spel en wist zelfs tot 1 minuut voor tijd op een voorsprong te komen van 15 – 14. Atlantis wist de stand nog gelijk te trekken en de punten konden verdeeld worden.
Volgende week speelt Atlantis een lastige thuiswedstrijd tegen de nummer 2 uit de poule, Madjoe 3 uit Rijnsburg. Iedereen is van harte welkom om het team aan te moedigen om 13.15 uur in sporthal de Phoenix in Mijdrecht.