Atlantis wint zenuwslopend duel in de laatste seconde09:58 23-01-2017
Afgelopen zaterdag speelde het door Rabobank gesponsorde Atlantis een belangrijke uitwedstrijd in Linschoten tegen het derde geplaatste Luno. In een fysiek en spannend duel wist Atlantis uiteindelijk de punten mee naar Mijdrecht te nemen.
Atlantis draaide de vakken eens om zodat de juiste spelers tegenover elkaar kwamen te staan. Dit bleek in de beginfase te werken, doordat Atlantis op een snelle 4-1 voorsprong kwam te staan. In het vak van Jelmer Steen en Berry de Jong waren het deze week niet alleen de mannen die het doel troffen, maar ook Heleen Haspels en Joyce Rodenburg scoorden mee. Maar door persoonlijke fouten kon Luno weer aanhaken in de wedstrijd.
In het andere vak werd er sterk verdedigd, Lars Kuijlenburg die zijn tegenstander goed de baas was en Maarten Helsloot die elke duel in de paalzone won. Dit vak met ook Amy Loman en Natasja Korver lijkt elke week beter te draaien.
Luno kwam terug in de wedstrijd en hierdoor was het voor het publiek een adembenemende pot om te kijken. Na een sterk fluitende scheidsrechter in de eerste helft gingen de ploegen met een 6-7 stand de kleedkamers opzoeken.
Na rust merkten beide ploegen hoe belangrijk deze wedstrijd was en werden er veel fysieke duels uitgevochten. Dit resulteerde in een grimmige wedstrijd waarbij er ook een aantal kaarten gegeven mochten worden aan beide kanten. Helaas moesten Lars Kuilenburg en Jelmer Steen vroegtijdig het veld verlaten vanwege blessures. Zij werden vervangen door Koen en Jelle van Wermeskerken, deze mannen vielen uitstekend in en lieten zien dat zij het niveau aankunnen.
De laatste vijf minuten waren zenuwslopend omdat de stand heen en weer ging. Bij een stand van 13-13 was er nog een minuut te spelen. Atlantis speelde dit goed uit en Jelle van Wermeskerken wist de stand op 13-14 te brengen in de laatste secondes. Hierna probeerde Luno nog de gelijkmaker te maken, maar die zag het meegereisde publiek uit de korf vallen.

Door deze winst deelt Atlantis de derde plek samen met Luno. Volgende week speelt Atlantis thuis tegen Huizen en zal Atlantis er alles aan doen om de punten in Mijdrecht te houden. Wij zien jullie allemaal graag om 14:30 in sporthal de Phoenix.