Atlantis 2 beloont zichzelf niet09:06 13-02-2017
Afgelopen zaterdag 11 februari speelde het door Florist gesponsorde tweede team van Atlantis een thuiswedstrijd tegen ESDO 2 uit Kockengen. Beide teams stonden gelijk op de ranglijst met acht punten vooraf aan de wedstrijd. Het was dus van belang dat Atlantis de twee punten zou pakken zodat er een klein gaatje geslagen kon worden tussen beide teams. Helaas pakte dit anders uit. Het grootste gedeelte van de wedstrijd heeft Atlantis voorgestaan, ESDO kwam bijna langs zij, maar de punten werden gedeeld met een stand van 16 – 16 op het scorebord.
Atlantis begon scherp en fel aan de wedstrijd. De aanval wist dan ook te scoren door het eerste afstandsschot wat gelost werd. De toon was gezet. ESDO gaf gelijk antwoord terug. Dit beloofde een spannende strijd te worden om de twee punten. ESDO wist zelfs uit te lopen op Atlantis naar een stand van 3 – 5. Atlantis liet zich niet opjagen en ging rustig door met goede aanvallen opzetten waardoor de stand weer gelijk werd getrokken. Atlantis ging de juiste mensen uitspelen en dit resulteerde in een mooie voorsprong in de rust van 10 – 8.
Na de peptalk van coaches Tamira Breedijk en Mark Goverse kon het team er weer tegenaan. Even een tandje erbij, want de wedstrijd was nog niet gewonnen. Het was ESDO die de score heropende in de tweede helft. Door een afstandsschot aan de kant van Atlantis was het gaatje weer twee doelpunten verschil. Er volgde een omslag. Er werd te snel aangevallen en verdedigend werden teveel onnodige fouten gemaakt. ESDO wist hier goed gebruik van te maken en met nog 12 minuten op de klok was de stond omgebogen naar 12 – 14 voor de bezoekers. Er werden wat wissels in het veld gebracht aan de kant van Atlantis voor frisse energie. Atlantis heeft geknokt en wist nog wat doelpunten te maken tot de scheidsrechter het laatste fluitsignaal aangaf. Er zat niet meer in dan een gelijkspel: 16 - 16
Atlantis kijkt met een dubbel gevoel terug op de wedstrijd. In ieder geval toch nog een punt weten te behalen. Er zal deze week hard getraind worden om volgende week wel de volle twee punten te pakken want dan staat de derde streekderby dit korfbalseizoen op het programma. De Vinken uit Vinkeveen komen op bezoek. Zowel op het veld als in de zaal spelen ze tegen elkaar en de onderlinge stand is gelijk. Op het veld wisten de Vinken te winnen en in de laatste zaalwedstrijd van 2016 ging Atlantis er met de winst vandoor. U bent van harte welkom om het team aan te moedigen naar de overwinning op zaterdag 18 februari om 15.30 in sporthal de Phoenix in Mijdrecht.