Atlantis 1 wint eenvoudig09:06 13-02-2017
Afgelopen zaterdag trad het door Rabobank gesponsorde Atlantis 1 thuis aan tegen de uit Kockengen afkomstige hekkensluiter ESDO. Na het fiasco van vorige week, waarin fors verloren werd van KIOS, had Atlantis wat goed te maken. Deze wedstrijd was daarvoor een uitgelezen kans. Hoewel het niet een spetterende wedstrijd was, wist Atlantis 1 uiteindelijk wel, net als de vorige ontmoeting, vrij eenvoudig de punten in Mijdrecht te houden. De einduitslag was dan ook 22-11.

Nadat de spelers en het team van de week, de F1, waren voorgesteld, werd de door El Fuego gesponsorde bal uitgenomen door Carice Verweij. Net als in de vorige ontmoeting begon Atlantis niet zo scherp als ze zich vooraf had voorgenomen. Hierdoor kon ESDO de eerste 20 minuten bij blijven en zelf even met 4-3 voorkomen. Hierna kwam er wat meer beleving in de Mijdrechtse ploeg en begonnen ook de doelpunten wat makkelijker te vallen. Dit resulteerde in een ruststand van 10-4.

In de rust werd benadrukt dat de felheid van de laatste 10 minuten doorgezet moest worden en dat de ploeg er gewoon voor zichzelf een goede pot van moest maken. De tweede helft toonde geen fantastisch spel maar er waren soms mooie aanvallen te zien en de score werd gestaag uitgebreid. De goed invallende Janneke van Ginkel, Sander van der Sluis, Kevin Keijman en Sharon Moen kregen ook nog even de gelegenheid om hun kunsten te vertonen en zo stond er na 60 minuten spelen een stand van 22-11 op het scorebord.

Volgende week staat de return van de Ronde Veense derby op het programma. Deze keer om 16:45 in Mijdrecht. Bij de vorige ontmoeting wist Atlantis de punten uit Vinkeveen mee te nemen, dus de Vinken zullen uit zijn op revanche. Uw steun is dan ook weer van harte welkom!