ATLANTIS D1 IS KAMPIOEN!13:09 20-02-2017
Op zaterdag 18 februari speelde Atlantis D1 in de Phoenix tegen Vlug & Vaardig D1 uit Amsterdam. Bij winst zou het team uit Mijdrecht zeker zijn van het zaalkampioenschap. Dat zorgde vóór de wedstrijd voor de nodige spanning op de volle tribune, mede omdat de uitwedstrijd op 28 januari erg moeizaam was verlopen. De wedstrijd stond onder leiding van de degelijk fluitende Lars Kuylenburg.
In het aanvalsvak van Atlantis gingen Fabiënne Mayenburg, Lieke Post, Timo Dominicus en David den Boer zeer voortvarend van start. Met een doelpunt in de eerste minuut, strakke passes en fraaie doorloopballen stond het team van PetrasPraktijk.nl binnen de kortste keren op een 4-0 voorsprong, waarmee de 100ste treffer van de competitie een feit was. Het publiek genoot van het team dat dit seizoen onder leiding van de coaches Petra Taal en Gita Geusebroek ongelofelijk veel progressie heeft gemaakt in de techniek, maar vooral ook in het samen spelen. De verdedigers Merel Koek, Suzan Taal, Jeffrey Valentijn en Jonas Kraaikamp hadden geen kind aan de Amsterdamse aanval zodat de ruststand een zeer verdiende 9-0 was.
Na de rust bleef Atlantis D1 dominant. De wisselspelers Femke van der Molen en Bas Geusebroek brachten nieuwe energie, wat resulteerde in de ene na de andere prachtig uitgespeelde aanval. De korf werd gevonden met afstandschoten, doorloopballen en uit vrije posities: het was vooral de teamspirit bij de Atlantis-spelers die ervoor zorgde dat alles leek te lukken. Toen Jeffrey 5 minuten voor tijd door Petra geblesseerd het veld uit werd gedragen klonk dan ook een daverend applaus van de tribune. Vlug & Vaardig kwam in de slotfase nog tot een geslaagde aanval zodat de eindstand uitkwam op 14-1.
Atlantis D1 is daarmee met nog twee wedstrijden te gaan de terechte kampioen van de 2e klasse Noordwest. Op 4 maart speelt de kersverse kampioen tegen TOP/Quoratio D4 in Sassenheim, op 11 maart tegen Furore D1 in Krommenie. Op 8 april wacht dan de kampioenenparade tijdens de landelijke korfbalfinale in de Ziggo Dome.