Atlantis 2 komt tekort in streekderby13:10 20-02-2017
Het door Florist gesponsorde Atlantis 2 mocht afgelopen, zaterdag 18 februari, de 2de en allerlaatste wedstrijd van dit zaal seizoen spelen tegen De Vinken 2. In de 1ste streekderby had Atlantis 2 geruime tijd achter de feiten aangelopen, maar uiteindelijk met een eindsprint van 5 doelpunten, de wedstrijd kunnen winnen met 13-14. Deze zaterdag lukte het echter niet, om de achterstand die opgelopen was in de laatste 10 minuten voor de rust, weer goed te maken.

Coach Tamira Breedijk had weer een mooie creatieve opstelling voor deze wedstrijd tegen Vinken bedacht. Zij moest zo creatief zijn omdat binnen het 2de van Atlantis wat vaste spelers ontbraken door verschillende oorzaken (blessures en vakantie). Deze keer deden Davey van Putten en Jesper Zaal mee en zij begonnen met Cynthia Sassen en Chantal Poolman in de aanval. In de verdediging begonnen Koen van Wermerskerken, Mark Kruiswijk, Joy Trompert en Sharon Moen.
Atlantis begon scherp en kon na een snelle aanval een mooi afstandsschot van Davey van Putten toejuichen. De Vinken nam het hierna over en wist de score al snel tot 2-4 te brengen. Maar Atlantis wist hierna weer terug te komen tot 4-4 met een afstandsschot van Koen van Wermerskerken. Atlantis en Vinken waren daarna geruime tijd aan elkaar gewaagd en bleven gelijk opgaan tot 7-7, een goed uitgespeeld afstandsschot van invaller Jesper Zaal. Maar hierna lukte het Atlantis niet meer om tot te scoren te komen en lukte het de vooral sterk spelende dames van de Vinken om tot een score van 7-13 te komen.

In de rust wisselde coach Tamira Breedijk Chantal Poolman voor Janneke van Ginkel en Mark Kruiswijk voor Kevin Keijman. Atlantis begon meteen sterk en door een doelpunt van Janneke van Ginkel en Davey van Putten kwam de score op 9-13. Na 10 minuten gespeeld te hebben, werden Cynthia Sassen en Joy Trompers gewisseld voor Elise van Walraven en Saskia Veenboer. Maar uiteindelijk bleef de Vinken mee scoren en sterk verdedigen, waardoor er nooit minder dan 4 doelpunten verschil was. Atlantis heeft uiteindelijk met 12-17 verloren en is daarmee als 3de in deze zaalcompetitie geëindigd.