Atlantis 1 geeft kampioenschap ZKC'31 niet zomaar weg10:34 13-03-2017
Op 11 maart was het zover, de laatste zaalwedstrijd voor het door Rabobank gesponsorde Atlantis 1. Een wedstrijd waar niet voor Atlantis maar voor ZKC'31 veel vanaf hing. Bij gelijkspel of winst betekende dit een kampioenschap voor ZKC'31.

Een volle tribune, de luide trommels en de algehele sfeer gaven Atlantis toch ook lichte spanning. Net zoals bij de voorgaande wedstrijd begon Atlantis in de vaste opstelling (aanval: Maarten Helsloot, Amy Loman, Lars Kuijlenburg, Natasja Korver. Verdediging: Joyce Rodenburg, Heleen Haspels, Jelmer Steen, Jelle van Wermeskerken) Het verdedigingsvak begon sterk en wist het goed dicht te houden. Hierdoor kreeg het aanvalsvak goede mogelijkheden waardoor mede door Lars kuijlenburg de stand op 0-2 werd gezet. Het werd een eerste helft waar op beide helften mooie kansen werden gecreëerd. Dit resulteerde voor de rust in een voorsprong voor ZKC'31 met 11-8. In de rust werd bij Atlantis vooral besproken dat de juiste kansen opgezocht moesten worden en de fouten in de verdediging moesten verminderen.

Na de rust begon ZKC'31 sterk waardoor het verschil uitliep tot 5 doelpunten. Atlantis moest een tandje bijzetten om het nog spannend te kunnen maken. Na mooie doelpunten van Heleen haspels, Maarten Helsloot, Jelmer Steen en Jelle van Wermeskerken wist Atlantis het goed spannend te maken door zelfs op een voorsprong te komen van 18-19.  Met nog 10 minuten te gaan werd er nog gewisseld, Janneke van Ginkel mocht haar kunsten nog vertonen op de plek van Natasja Korver. Met nog 7 minuten te gaan stond de stand op 20-20, dit was het moment dat ZKC'31 nog net een tandje bijzette wat resulteerde in 3 doelpunten. De uiteindelijke eindstand: 23-20 voor ZKC'31, een terechte kampioen. Atlantis 1 heeft het ZKC'31 zeker niet makkelijk gemaakt om de overwinning thuis te houden.

Als Atlantis 1 willen wij iedereen bedanken die ons het hele zaalseizoen is komen aanmoedigen. Wij hopen dat jullie dit ook blijven doen op het veld.