Corona richtlijnen

Coronaprotocol KV Atlantis

(update per 13 november 2021)

De zaalperiode gaat weer van start en daar hebben we te maken met gewijzigde maatregelen. We zijn blij dat we wel mogen sporten met inachtneming van deze maatregelen. Op basis van informatie van de overheid, het nocnsf en de extra informatie van de KNKV gelden de volgende maatregelen bij onze vereniging:
Let op: Voor de controles op het coronatoegangsbewijs waar in dit protocol naar verwezen wordt is naast de QR-code ook een legitimatiebewijs nodig. Vergeet dus je legitimatie niet als je komt.

Toegang tot de sporthal op wedstrijddagen

In de sporthal gelden op wedstrijddagen de volgende regels (let op deze wijken af van die op trainings avonden):

• Er is geen publiek toegestaan. Dit betekend ook dat je niet zomaar bij een andere wedstrijd op de bank kunt plaatsnemen als je niet als reserve bent gevraagd.
      • Er zal aan de hoofdingang op coronatoegangsbewijzen gecontroleerd worden voor personen boven de 18 jaar. Hierdoor kunnen de overige binnenruimtes zoals kleedkamers en douches open zijn.
      • Bij de Horeca is er voor de controle een andere leeftijdsgrens dus daar kan opnieuw gecontroleerd worden.
      • Mondkapjes: Doordat er controle aan de hoofdingang plaatsvindt zijn mondkapjes in de sporthal niet verplicht.
      • Toeschouwers zijn toegestaan.
      • 1,5 meter regel is duidelijk zichtbaar in het pand een ieder heeft wederom een eigen verantwoordelijkheid zich hieraan te houden.
Let op: Voor ouders die rijden naar uitwedstrijden is er een uitzondering: Rijouders die jonge sporters vervoeren naar een wedstrijd van een uitspelend team zijn in dat geval functioneel aanwezig; zij hoeven in dat geval geen CTB te tonen. Uiteraard is het niet de bedoeling om met meer ouders dan strikt noodzakelijk te rijden. Ga hier dus zorgvuldig mee om.

Toegang tot de sporthal op trainingsavonden

In de sporthal gelden op trainings avonden de volgende regels (let op deze wijken af van die op wedstrijd dagen):
      • Er zal aan de ingang van de zaal op coronatoegangsbewijzen gecontroleerd worden (inclusief legitimatie) voor personen boven de 18 jaar. (Hiervoor wordt per team een verantwoordelijke aangesteld).
      • Mondkapjes: Bij het betreden en verlaten van de sporthal dragen we een mondkapje. Ben je dus 13 jaar of ouder, zorg dan dat je een mondkapje bij je hebt. We verzoeken iedereen om zich, met het oog op elkaars veiligheid, hieraan te houden.
      • Kleedkamers en douches beperkt toegankelijk. Je kunt vanuit de sporthal de kleedkamers 1 en 2 (rechterzijde van de sporthal) gebruiken om na afloop van je training om te kleden of te douchen. Verlaat de sporthal daarna dan via de zij-/nood- uitgang.
      • Toeschouwers zijn niet toegestaan. De tribune is gesloten. U kunt uw kind indien nodig tot aan de ingang van de zaal begeleiden. Denk dan wel aan uw mondkapje.

Heb je klachten? Blijf thuis!

We zullen dit samen moeten doen en we vertrouwen er daarbij natuurlijk op dat iedereen meewerkt en indien het niet helemaal lukt elkaar erop aanspreekt zodat de sportactiviteiten doorgang kunnen blijven vinden.

Bezoek andere verenigingen Net als dat wij deze regels van de KNKV respecteren doen ook de verenigingen waar we op bezoek komen dat. Om alles soepel te laten verlopen verzoeken wij iedereen om goed voorbereid op pad te gaan. Zorg dat je je toegangsbewijs en legitiatie bij je hebt zodat er geen problemen ontstaan voor de wedstrijden die we zo graag spelen.

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Het bestuur van KV Atlantis

voor vragen kunt u contact opnemen met Kris Geusebroek