Flitsende start én eerste punten voor Atlantis 207:20 10-09-2018
Het door Van Walraven gesponsorde Atlantis 2 reisde afgelopen zaterdag af naar Woudenberg voor de eerste competitiewedstrijd van dit nieuwe seizoen. Na een ontzettend sterke start werd de wedstrijd met een verdiende 13-25 zege afgerond. Na de pittig selectieperiode en daarmee wat nieuwe gezichten binnen het 2de kreeg het team van coach Mark Goverse het vertrouwen om de wedstrijd fel te starten. De wedstrijd begon met in het eerste aanvalsvak Rick Kuijlenbrug, Timo Jongerling, Natasja Korver en Joy Trompert. In het eerste verdedigingsvak begonnen Sander van der Sluis, Mark Kruiswijk, Chantal Poolman, en Melissa van de Stap. Het eerste kwartier was Atlantis duidelijk sterker met mooi uitgespeelde aanvallen en een scherpe verdediging waardoor er direct een 9-2 voorsprong ontstond. Helaas kon het team dit niet de hele helft volhouden waardoor Woudenberg iets terug wist te komen tot 10-4. Maar in de laatste paar minuten voor rust werd er nog even gas gegeven en wist Atlantis met een steady 7 punten voorsprong de eerste helft af te sluiten. (Tussenstand 13-6) In de rust werd vooral duidelijk gemaakt dat we geduld moesten hebben, in ons eigen spel moesten blijven spelen en vooral niet meegaan in dat van de tegenstanders. De rest van de wedstrijd bleef het spelbeeld grotendeels hetzelfde. Atlantis bleef de juiste kansen uitzoeken en scoren. Ook Woudenberg kreeg wat meer kansen maar deze werden minder vaak afgerond dan door de Mijdrechtenaren. Daarnaast wisten de wissels van beiden kanten geen grote kanteling te weeg te brengen. De eindstand was dan ook 13-25. Voor Atlantis 2 staat komende zaterdag 15 september de eerste streekderby op de planning tegen De Vinken 2 om 14:10u op ons eigen terrein aan de Hoofdweg in Mijdrecht. Wij hopen U dan van harte te verwelkomen om ons aan te moedigen.