Atlantis 3 wint met de eerste thuiswedstrijd08:22 17-09-2018
Het door Rabobank gesponsorde Atlantis 3 speelde afgelopen zaterdag de eerste thuiswedstrijd van het seizoen, en mocht hierbij de strijd aangaan met Cressendo 3. De aanval – bestaande uit Kim, Esther, Kevin en Davey – opende de wedstrijd vlammend met een mooi afstand schot van Kim. Kort hierop volgde de 2-0, door een korte kans van Davey. De verdediging – bestaande uit Elise, Tamara, Niels en Koen – hielden op hun beurt de aansluiting scherp, waarna zij het aanvallen over mochten nemen. Atlantis zet het maken van de goals voort, door middel van het scoren van een strafworp door Koen. Ook het vierde doelpunt liet niet lang op zich wachten. Niels schiet op zijn beurt (wederom) een afstand schot raak. Inmiddels had Atlantis in een korte tijd een voorsprong van 4-0 te pakken. Hierna kwam Cressendo met een antwoord, en scoorde een korte kans. Koen wist vervolgens nog eens 2 prachtige schoten te raken in het voordeel van de ploeg uit Mijdrecht. Na twee strafworpen die gescoord werden door Cressendo, en twee goals van Davey en Koen, was de stand met de rust 8-3. Met de tweede helft was het aan Atlantis om de opgebouwde voorsprong vast te houden en uit te breiden. Niels scoorde het eerste doelpunt van de tweede helft met een afstand schot, gevolgd door een fraai schot van Koen. In de laatste minuten van de wedstrijd was het team uit Mijdrecht volledig op stoom gekomen. Atlantis had sterke rebounds te pakken, waardoor er lange aanvallen gespeeld konden worden met vele schotpogingen. De goals werden er stuk voor stuk ingeprikt, dankzij de goed uitgespeelde aanvalsspellen. Uiteindelijk won Atlantis 3 de wedstrijd met de eindstand van 16-7. Het was een erg leuke wedstrijd voor de toeschouwers om naar te mogen kijken, waarbij er met de hulp en de inzet van het gehele team een mooi spel is neergezet. Volgende week zaterdag speelt Atlantis in Den Haag tegen ALO 4, om 15:30.