Prima resultaat Atlantis in Hoorn08:40 22-10-2018
Soms heb je van die dagen of enkele momenten dat je denkt; Heb ik dit niet al eerder mee gemaakt? Bij Atlantis tegen Ados werd er namelijk een klassiek déjà vu’tje gespeeld naar aanleiding van de wedstrijd van Fiducia vorige week. Daar kwamen we namelijk al snel op een grote achterstand te staan, maar het terug knokken van Atlantis in de tweede helft leverde te weinig op waardoor er geen punten gehaald werden. Zaterdag 20 oktober moest dit anders tegen middenmoter Ados. Een wijziging in de opstelling dit maal. Vanwege feestelijke familie omstandigheden was Joyce er niet bij en was Lynn haar vervangster voor deze wedstrijd. Vanaf minuut 1 was Atlantis gelijk de baas. De ploeg die gesponsord wordt door Van Walraven BV liep al snel uit naar een grote voorsprong door het hoge rendement wat de ploeg liet zien. Waar er van te voren al gezegd werd: dat er nou eens een keer de eerste helft goed gespeeld moest worden in plaats van alleen de tweede, gebeurde vandaag ook uitstekend. Na een kwartiertje stond het namelijk 1-8 (3x Lars 3x Jeroen, 1x Sharon, 1x Jelmer) en voelde je eigenlijk al aan dat de wedstrijd in het begin gelijk gespeeld was. Ados begon wel wat meer op te leven maar kon niet bijster veel inbrengen tegen het goed spelende team uit Mijdrecht. Lynn, Jelmer en 2x Sander zorgden ervoor dat er uiteindelijk een 4-12 ruststand op het scorebord kwam te staan. Coach Arjan Baerveldt gaf vervolgens de nodige aandachtpuntjes aan, waarbij natuurlijk het belangrijkste punt was, dat de lijn door getrokken moest worden. Vervolgens was het even lang wachten totdat de tegenpartij klaar was met zijn mogelijke donderspeech, waardoor het even de gelegenheid gaf aan de geblesseerden: Berry, Jelle en Maarten om ook eventjes goed de korf te kunnen vinden. Maar toen Ados er eenmaal was, waren ze ook echt gelijk een tandje scherper dan de ploeg uit Mijdrecht. Ados ging voornamelijk beter schieten en bracht het gat van 8 terug naar 5 en bleef je toch enige onzekerheid in de ploeg bij Atlantis voelen van; Het zal toch ons niet gebeuren.. Bij 11-16 (2x Jelmer, 1x Janneke, 1x Sander) vond men na een aangevraagde Time-Out de scherpte terug in het spel bij Atlantis. De ploeg kon de wedstrijd verder consolideren door niet heel solide te spelen, maar vooral met een goede organisatie de bal meer over te kunnen houden. Lynn en Lars werden uiteindelijk nog gespaard waardoor Marijn en Mark Kruiswijk nog wat minuten mochten maken in het eerste. Ados kreeg de bal nog 4x in de korf en Atlantis uiteindelijk nog 5x door: 3x Sander, 1x Sharon en 1x Jeroen. De eindstand resulteerde dus in een 15-21 overwinning voor de ploeg die uit de vorige 3 wedstrijden maar 1 puntje haalde. Door dit resultaat doet het vlaggenschip op dit moment nog steeds volop mee bovenin de poule. Mocht u nou vorige week bij Fiducia zijn wezen kijken en vandaag ook bij Ados had gekeken dan had u ongetwijfeld begrepen wat voor een déjà vu wij als spelers en u als kijker hadden meegemaakt. Laten we alleen in de toekomst hopen dat als er weer zo’n wedstrijd volgt dat de eind uitslag altijd in het voordeel van Atlantis is. Aankomende zaterdag is de laatste veld wedstrijd van de jaargang 2018 bij ons thuis te zien tegen het al eerder ontmoette Woudenberg. Dit was de eerste keer een ontzettend spannende wedstrijd dus dat belooft wat voor de return. Wij hopen op mooi weer en ook al is er geen mooi weer, dan hopen wij nog één keer buiten op heel veel steunende en enthousiaste supporters! Tot dan!