Atlantis 2 pakt punten in laatste veldwedstrijd16:36 28-10-2018
Zaterdag 27 oktober speelde Atlantis 2, gesponsord door van Walraven, de laatste wedstrijd van het eerste veldseizoen. De tegenstander was Woudenberg 2, een oude bekende, want de eerste competitiewedstrijd werd ook tegen deze ploeg gespeeld en Atlantis won met ruime cijfers. Voor de training afgelopen maandag kwam het team even bij elkaar om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen voor deze laatste veldwedstrijd. Dit heeft zijn vruchten afgeworpen want na zestig minuten lang strijdlust te hebben getoond hield Atlantis de punten in eigen huis. Woudenberg werd met een 17 – 13 nederlaag terug naar huis gestuurd. Voorafgaand aan de wedstrijd werd er met een gedeelte van de selectie gezamenlijk geluncht in de kantine van Atlantis. De groepsspirit zat er al goed in na een deze goed verzorgde lunch. Met goed gevulde buikjes kon Atlantis aan de wedstrijd beginnen. Gelijk scherp beginnen kwam duidelijk naar voren in de voorbespreking. In de aanval begonnen: Mark Kruiswijk, Sander van de Sluijs, Chantal Poolman en Melissa van der Stap. Dit vak zorgde voor een flitsende start. Het eerste afstandsschot dat werd gelost viel gelijk door het mandje. De toon was gezet! Het tweede doelpunt viel in de aanval die daarop volgde. Nu was het aan: Rick Kuijlenburg, Timo Jongerling, Natasja Korver en Joy Trompert om de voorsprong verder uit te bouwen. Woudenberg gaf zich niet zomaar gewonnen en maakte de stand weer gelijk. Atlantis deed nog een tandje erbij en liep uit tot een stand van 8 – 5. De eerste helft liep ten einde en Atlantis begon slordiger te spelen en liet Woudenberg onnodig terug komen tot gelijke hoogte. Met een stand van 8 – 8 werd er gerust. Na de peptalk van coaches Mark Goverse en Arjan Baerveldt kon Atlantis weer aan de tweede helft beginnen. Het was Atlantis die de score weer heropende met een afstandsschot. Woudenberg gaf gelijk een antwoord. Ook zij waren op de twee punten uit. Woudenberg nam zelfs even de voorsprong over: 10 – 11. Atlantis had nog twintig minuten om de wedstrijd naar zicht toe te trekken. Zeven minuten later was de stand weer omgebogen naar 13 – 11. Niels van Oudenallen, Marijn Maarsseveen en Joyce Rodenburg kwamen in het veld voor nieuwe energie. Met nog tien minuten op de klok was het 14 – 13. Er was spanning in beide teams. Atlantis creëerde een heleboel kansen en het toegestroomde publiek keek die bal er bijna in maar het mocht niet baten. Gelukkig had Woudenberg ook last van kansen afmaken. Vier minuten voor tijd werd er een strafworp benut en Atlantis zag de overwinning dichterbij komen. Al had het team iets meer lucht, het bleef spannend. Atlantis ging geduldig spelen en de verdediging hield het goed dicht. In de laatste minuut scoorde Atlantis de verlossende 16 – 13. Die twee punten waren binnen. Alleen drie doelpunten verschil waren nog niet goed genoeg. In de laatste seconde viel er nog een afstandsschot in en de scheidsrechter floot direct af bij een eindstand van 17 – 13. Atlantis was de terechte winnaar van dit duel. Er is zestig minuten lang door iedereen vechtlust getoond. Een prestatie waar het team trots op mag zijn. Met deze twee laatst verdiende punten op zak gaat het team met een goed gevoel de zaal in. Atlantis kan aankomende week even met de beentjes omhoog om van de rust genieten. Bedankt voor alle steun en support dit veldseizoen en tot zaterdag 24 november in de zaal als de competitie weer van start gaat!