Atlantis 1 verliest van KIOS08:54 17-12-2018
Afgelopen zaterdag 15 december stond er voor het door van Walraven gesponsorde Atlantis 1 de thuiswedstrijd tegen KIOS op het programma. KIOS werd vooraf ingeschat als gelijkwaardige tegenstander. Dit leek in de eerste helft ook zeker het geval te zijn, met een ruststand van 11-12. Helaas kwam Atlantis in de tweede helft veel moeilijker tot scoren en eindigde de wedstrijd in een 16-22 nederlaag. Het in volle getale aanwezige publiek en het team van de week, de C2, zaten er klaar voor. De laatste wedstrijd van de dag; Atlantis 1 – KIOS 1. Helaas moest de thuisploeg het doen zonder de vedette Jelmer Steen, hij werd helaas geveld door een hardnekkige blessure. In plaats van Jelmer startte in de aanval Sander van der Sluijs, samen met Jeroen Korver, Sharon Moen en Janneke van Ginkel. In de verdediging startte Sander van Diemen, Lars Kuijlenburg, Amy Loman en Lynn Loman. Zoals eerder werd vermeld ging de eerste helft van de wedstrijd gelijk op. Beide ploegen speelden goed en scherp, na 20 minuten stond het al 10-10. Na 23 minuten spelen pakte Atlantis haar eerste voorsprong in de wedstrijd. Dit door een fraaie doorloopbal van de pupil van de week, Sander van der Sluijs. Dit bleek het laatste doelpunt voor rust te zijn voor de Mijdrechtenaren. KIOS kon er wel twee punten bijtellen, waardoor er werd gerust met een 11-12 achterstand. Nog boordevol energie kwam de ploeg de kleedkamer in. Coach Arjan Baerveldt gaf de nodige aanwijzingen en zette de puntjes op de i. Atlantis leek scherp de kleedkamer uit te komen. Er was vertrouwen, wetende dat de ploeg uit Mijdrecht meestal een betere tweede helft neerzet in vergelijking met hun eerste helft. Al snel werd de 12-12 binnen geschoten door een vrije bal, maar na 10 minuten spelen was het toch weer KIOS dat de voorsprong had genomen en leidde de wedstrijd met een 14-15 voorsprong. Hierna brak de meest bepalende fase van de wedstrijd aan en waarschijnlijk ook de saaiste fase. KIOS gaf veel druk aan het aanvalsvak van Atlantis en daardoor werd er een hele periode niet gescoord. De verdediging van Atlantis gaf ook veel druk en ook het aanvalsvak van KIOS had het hierdoor zwaar. Joyce Rodenburg werd nog in de ploeg gebracht, maar eigenlijk was het al te laat. De uitploeg trok in de periode aan het langste eind en kon hierdoor voor het eerst een echt gaatje slaan. Atlantis kwam niet meer terug in de wedstrijd en de punten werden mee genomen naar Nieuw-Vennep. Wij willen iedereen erg bedanken voor de support en alvast fijne feestdagen wensen! De volgende wedstrijd speelt Atlantis uit tegen ADOS op 12 januari. De eerstvolgende thuiswedstrijd is op 19 januari om 19.50 tegen GKV.