Atlantis 3 met weer een zakelijke overwinning14:38 14-01-2019
Voor het door Rabobank gesponsorde Atlantis 3 stond afgelopen zaterdag de uitwedstrijd tegen Nova 3 op het programma. Dit zou op papier gezien niet een moeilijke tegenstander moeten zijn. Met 3 punten staat Nova namelijk bij de laatste 4 en Atlantis 3 speelt mee om het kampioenschap. Atlantis 3 wist het nieuwe jaar goed in te gaan met een zakelijke overwinning. Door weinig doelpunten te scoren maakten ze het zichzelf wel lastig. Uiteindelijk werd er gewonnen met 9-11. In een niet geweldig ruikende sporthal werd gestreden om de 2 punten die er te verdienen waren. Door wat ziekte geluidjes moest de opstelling iets aangepast worden bij Atlantis. Dit betekende dat Elise helaas op de bank zou gaan beginnen. Deze werd vervangen door de ster van midweek Tamara Gortenmulder. Door coach Mark Goverse werd tactisch opgesteld waardoor Niels van Oudenallen, Koen van Wermeskerken, Kim Stolk en Saskia Veenboer in de aanval begonnen. In de verdediging begonnen Davey van Putten, Jelle van Wermeskerken, Chantal Poolman en eerder genoemde Tamara Gortenmulder. Dit geweldige team werd afgemaakt door de mensen op de bank Timo Jongerling, Maarten Helsloot, Elise van Walraven en vaste supporter die wij erg dankbaar zijn voor haar steun Joy Trompert. Atlantis begon sterk met een 0-1 voorsprong door Saskia Veenboer die terug aan het komen is van een blessure en een hoop speelminuten pakte in deze spannende wedstrijd. Even later stond Atlantis voor met 2-4. Dit door prachtige doelpunten van Davey, Tamara en Niels. Atlantis ging de rust in met een nipte voorsprong van 6-7, dit door doelpunten van Niels en Jelle. In de rust benadrukte coach Mark dat het belangrijk was om in de verdediging geen onnodige overtredingen te begaan en om in de aanval vooral de juiste kansen op te zoeken en soms het eerste schot even uit te stellen. Na rust kwam Atlantis snel op een voorsprong van 4 punten. Dit met doelpunten van Timo (die in de ploeg gekomen was) en Jelle. Vervolgens had Atlantis het erg lastig met scoren. Coach Mark probeerde veel wissels maar het lukte telkens net niet. Hierdoor kwam Nova terug in de wedstrijd en maakte het erg spannend. Met het slotdoelpunt van Chantal wist Atlantis zakelijk te winnen met eindstand van 9 tegen 11. Deze overwinning is een belangrijke stap voor het Atlantis 3 hierdoor houden zij de aansluiting bij de koplopers en strijden zij mee om het kampioenschap. Zaterdag 19 januari speelt Atlantis 3 thuis tegen SGV. Een wedstrijd die op papier te winnen zou moeten zijn. Ondanks dat blijft het belangrijk dat Atlantis 3 alle punten blijft pakken ook tegen teams die lager op de ranglijst staan. Er gaat deze week weer keihard getraind worden om aanstaande zaterdag sterk het veld op te komen en de punten thuis te houden.