Atlantis 3 deelt de punten15:22 10-03-2019
Zaterdag 9 maart speelde Atlantis 3 in Harmelen tegen Thor 2. Het door de Rabobank gesponsorde team stond op dat moment een puntje onder Thor 2. Bij winst zou Atlantis de tweede plek overnemen en nog een klein kansje maken op promotie naar de 3e klasse. De thuiswedstrijd tegen Thor werd met 14-20 verloren, maar Atlantis voelde dat er meer in zou kunnen zitten deze keer. Door ziekte moest er wat geschoven worden in de startopstellingen binnen de selectie. Hierdoor moest Aïsha helaas met Atlantis 2 mee. In de aanval begonnen Kim, Saskia, Timo en Jelle. De verdediging bestond uit Chantal, Elise, Niels en Koen. De reservebank werd warm gehouden door Davey en Joyce. De score werd geopend door Thor, gevolgd door een prachtige bal uit de 1-3 afgemaakt door Jelle. Het leek erop dat de wedstrijd gelijk op zou gaan, maar binnen 20 minuten stond Atlantis voor met 2-7. Dat het zó makkelijk zou gaan werd van tevoren niet verwacht. Helaas bleek het ook niet zo makkelijk, want de ploegen gingen de rust in met een stand van 8-9. In de kleedkamer had coach Arjan een paar goede tips om effectievere aanvallen neer te zetten. Vol goede moed begon Atlantis 3 aan de tweede helft. Na rust bleef het gelijk op gaan, en de trouwe support van de familie Veenboer en Maarten en Janneke hielden het derde scherp. Met nog één minuut op de klok was de stand 12-13. Deze ‘minuut’ duurde veel langer dan Atlantis lief was. In de laatste seconde besloot de scheidsrechter Thor een strafworp mee te geven. Deze strafworp werd er genadeloos in gelegd. Gelijk hierna floot de scheidsrechter af en moest Atlantis de punten delen, wat stiekem toch een beetje voelde als verliezen. Zaterdag 16 maart speelt het 3e weer een wedstrijd. Komt u ons om 15:20 in de Phoenix naar de overwinning juichen? Na de wedstrijd van Atlantis 3 zijn de talenten van het eerste en het tweede te bewonderen.