Kios 1 - Atlantis 115:23 10-03-2019
Op zaterdag 9 maart stond voor het door van Walraven gesponsorde Atlantis 1 de wedstrijd tegen de koploper op het programma. De laatste 2 weken was er geen wedstrijd gespeeld, dus er was genoeg tijd voor het team om te herstellen van alle pijntjes en blessures. Helaas kon Atlantis nog steeds niet op volle sterkte richting Nieuw-Vennep, want Maarten, Amy en Sharon waren allemaal het slachtoffer van de griep. Van tevoren was al besproken dat Atlantis in deze wedstrijd niks te verliezen had. Kios stond bovenaan, 3 punten los van de nummer 2 en was aan het spelen om het kampioenschap. Voor Atlantis is zowel promotie als degradatie geen mogelijkheid meer. Hierdoor kon vrij gespeeld worden, waar Kios het nog waar moest maken. Dat ze graag de punten in eigen huis wilden houden, lieten ze in de eerste paar minuten direct zien. Ze kwamen hard uit de startblokken en na 4 minuten spelen stond de thuisploeg met 4-1 voor, ondanks het gemis van hun meest scorende heer. Dit was een soort wake-up call voor Atlantis, die hierna mee ging korfballen en het Kios een stuk lastiger wist te maken in de volgende fase van de wedstrijd. Er werd veel druk gegeven, en langzaam werd de stand weer gelijk getrokken. De rust werd opgezocht met 6-7 in het voordeel van Atlantis. In de rust werd even kort benadrukt wat de aandachtspunten waren, maar vooral dat we zo door moesten gaan als we bezig waren. vlak na rust volgde nog een korte periode waarin beide ploegen makkelijk wist te scoren, waardoor met nog ongeveer 20 minuten te spelen de stand was uitgelopen tot 8-10 in het voordeel van Atlantis. Hierna vielen de goals aan 2 kanten erg moeizaam doordat er veel druk gegeven werd en de kansen niet afgerond werden. het verschil bleef lang 2 doelpunten, maar met nog 10 minuten te gaan wist Kios zich terug te vechten naar 1 punt. De gelijkmaker viel niet veel later, dus de slotfase van de wedstrijd zou bepalend zijn voor de eindstand. In de laatste 7 minuten van de wedstrijd wisten beide ploegen niet meer te scoren, waardoor de eindstand van een spannende wedstrijd 12-12 was. Al het meegereisde publiek en de invallers/reserves, bedankt en we hopen jullie volgende wedstrijd weer te zien. Die zal op zaterdag 16 maart om 17.40 in sporthal de Phoenix in Mijdrecht zijn tegen ADOS.