Atlantis 3 promoveert, ondanks verlies laatste wedstrijd09:09 27-05-2019
Afgelopen zaterdag 25-5-2019 speelde Atlantis 3, gesponsord door de Rabobank, zijn laatste wedstrijd van het seizoen tegen Madjoe 3. Atlantis 3 wilde deze wedstrijd erg graag winnen, zodat ze de vorige week binnengehaalde promotie naar de reserve 3de klasse in stijl zouden kunnen vieren. Jammer genoeg leek Atlantis vooral in de 1ste helft door deze druk niet tot het beste spel te komen, waardoor zij vanaf het begin achter de feiten aan hebben gelopen. Coaches Mark Goverse en Arjan Baerveldt probeerden met enkele heren van vak te wisselen en het inbrengen van Joyce Gortenmulder toch het voordeel naar Atlantis te trekken, maar door de grote achterstand in de 1ste helft opgelopen heeft Atlantis 3 toch verloren met 9-12. Ondanks dit verlies werd er na de wedstrijd een klein feestje gevierd, met een drankje, een speech van Frank v.d. Meer en een bloemetje gesponsord door Gerbera kwekerij Zwarts. Atlantis 3 begon wat onwennig met in de 1ste aanval Jelle van Wermeskerken, Koen van Wermeskerken, Kim Stolk en Saskia Veenboer, maar Jelle wist al snel tot score te komen met een mooi afstand schot. Madjoe scoorde mee over de heren, maar het 2de aanvalsvak met Davey van Putten, Niels van Oudenallen, Aisha Keijman en Elise van Walraven wist toch weer de score gelijk te trekken door een afstand schot van Aisha naar 2-2. Maar hierna lukte het Atlantis in de 1ste helft niet meer om tot score te komen. Jelle en Davey werden van vak gewisseld, maar dit had niet meteen resultaat tegen het slimmer en soms ook fysieker spelende Madjoe. Hierdoor ging Atlantis de rust in met een 2-8 achterstand. In de rust gaf coach Arjan Baerveldt duidelijke aanwijzingen hoe er omgegaan zou moeten worden met dit spel, waardoor Atlantis toch weer wat scherper uit de kleedkamers kwam en meer ging scoren. Aanvallen over zowel de heren als de dames eindigde regelmatiger in een doelpunt dan in de 1ste helft. Maar ook Madjoe kwam af en toe ook tot scoren en wist daardoor te voorkomen dat Atlantis in de buurt van de score gelijk kunnen trekken kwam. In de laatste minuten, nadat zij nog even 2 doelpunten had gemaakt, kreeg Aisha Keijman nog een publiekswissel, omdat zij stopt met korfballen. Uiteindelijk is deze wedstrijd tegen Madjoe verloren, maar is het gevoel van Atlantis 3 goed, omdat zij volgend seizoen in een hogere klasse gaan schitteren! Atlantis 3 wil alle sponsoren, reserves, de medische staf en het enthousiaste publiek bedanken voor een leuk seizoen en hopen iedereen weer 7 september op het korfbalveld aan de hoofdweg te kunnen verwelkomen.