Atlantis 2 te sterk voor Haarlem19:39 22-09-2019
Op zaterdag 21 september mocht het door van Walraven gesponsorde Atlantis 2 op het eigen veld aantreden tegen Haarlem 2. Dit was de eerste ontmoeting van deze 2 ploegen, dus geen van beiden wist wat ze konden verwachten.

De opstelling week weer iets af van die van voorgaande wedstrijden, waarbij de basis bestond uit Natasja Korver, Joy Trompert, Melissa van de Stap, Fay Trompert, Kevin Keijman, Davey van Putten, Rick Kuijlenburg en Lars Kuijlenburg.

De wedstrijd ging wat moeizaam van start, en beide ploegen hadden veel moeite met tot scoren komen. Na een kwartier spelen stond het 5-2 in het voordeel van de thuisploeg, en dit was ook het moment dat de gashendel goed opengetrokken werd. Het spel werd soepeler, de combinaties beter en de doelpunten vielen hierdoor ook met bosjes. Een kwartier later werd de rust opgezocht met een voorsprong van 13-5 voor Atlantis.

In de rust werd door de coach benadrukt dat het belangrijk was om de scherpte van het laatste kwartier vooral door te zetten, en Haarlem geen kans te geven om terug te komen in de wedstrijd.

Deze boodschap was niet aan dovemansoren gericht, want direct na de start van de 2e helft werd de score weer doorgezet met 2 snelle goals, waardoor het gat vergroot werd naar 10 punten verschil. Vanaf dit moment leek Haarlem gebroken, en dit gat hebben ze ook niet meer kleiner kunnen maken. Met nog een aantal mooie aanvallen en flink wat goals is de wedstrijd uiteindelijk geƫindigd in 24-11 voor Atlantis.

Volgende week staat de wedstrijd tegen Fortissimo in IJsselstein op het programma om 14.00.