Atlantis 1 maakt het Duits af!07:49 30-09-2019
De weersvoorspellingen voor 28 september waren wispelturig in IJsselstein. Voor de wedstrijd werd er gekeken naar Atlantis 2, waar het met bakken uit de lucht kwam. Iedereen van Atlantis 1 hoopte op een beter weertje tijdens hun eigen wedstrijd, en dat kwam er ook. Het zonnetje kwam op sommige momenten door en het beloofde nog een mooie middag te worden voor Atlantis!

In IJsselstein trad het door Van Walraven gesponsorde Atlantis 1 aan tegen Fortissimo 1. Beide ploegen kwamen snel uit de startblokken. Fortissimo scoorde in hun eerste aanval en Atlantis deed het meteen terug met een schot van Sandertje. Even later gebeurde het weer met een schot van Sander wat de stand op 2-2 bracht. Hierna volgde wat moeizamere aanvallen waar toch nog de 3-3 werd gescoorde door Lynn. Na de 3-3 liep Fortissimo uit tot 7-3. Sander bracht de stand met een schot vervolgens op 7-4, maar hierna scoorde Fortissimo 2x wat de stand op 9-4 bracht. Hierna benutte Mark een strafworp wat de stand op 9-5 bracht. Vervolgens zette Fortissimo aan en bracht de stand naar 11-5. In de rust zijn er harde woorden gesproken en er was zeker nog iets te halen in IJsselstein, de wedstrijd was nog niet verloren!

In de tweede helft was het even zoeken, maar Atlantis wist hun drive weer te vinden door twee goals van Sandertje. Inmiddels was Lars ook gewisseld voor Sander en Sander kwam er weer in, in het andere vak voor Mark. Atlantis had weer een goed gevoel na die twee goals, maar Fortissimo bracht de stand weer naar zes punten verschil met 13-7. Hierna volgde echter weer twee goals van Atlantis door Sandertje en een stip van Sander (die Joyce had meegekregen), wat de stand op 13-9 bracht. Het beloofde nog wat te worden. Atlantis en Fortissimo wisselde goals uit, door een goal van Sharon. Atlantis wist weer toe te slaan. Ditmaal brachten Sander en Sandertje de stand weer op 14-12. De spanning was weer helemaal terug. De goals werden weer uitgewisseld en de stand werd door een strafworp van Lars (die Maarten meekreeg) gebracht op 15-13.

De slotfase was begonnen en Fortissimo stond nog met twee doelpunten voor en toen werd het zelfs 16-13. Het schot van Amy volgde hierop en de stand werd weer naar 16-14 gebracht. Voor Atlantis was het nog mogelijk! Niet voor gestaan in de gehele wedstrijd, maar een punt of zelfs twee zou heel mooi zijn. Het aanvalsvak wist wat ze te doen stonden, scoren! Het aanvalsvak antwoorde gelijk. Lars kwam er langs voor een doorloopbal en Maarten benutte een schot. De stand was 16-16 en de spanning was echt om te snijden. Er waren nog ongeveer 2 minuten te spelen en de bal belandde even later weer in het aanvalsvak. Er werd gezocht naar goede kansen in het vak en die kwamen er ook. Sandertje kwam er langs voor de doorloopbal en was zijn tegenstander helemaal kwijt. Hij legde hem af op Sander en die benutte de kans wat Atlantis op een voorsprong bracht van 16-17. Heel de bank was in euforie en de supporters aan de kant ook. De spelers in het veld waren blij, maar wisten dat ze er nog niet waren. Er was nog een minuut aan speeltijd te gaan. Er werd aandachtig gekeken naar de verdediging. De bal werd veroverd en kwam in het aanvalsvak terecht. Toen floot de scheids af. De spelers waren door het dolle heen. Van een stand van 11-5 achter met rust naar nog 16-17 winnen. Er werd ook gezegd dat het op een Duitse manier was, maar zit iemand van Atlantis daar mee? Nee natuurlijk niet! De twee punten zijn meegenomen naar Mijdrecht en volgende week mag er aangetreden worden tegen Spirit. Hier hoopt Atlantis zijn reeks van twee winstpartijen door te kunnen zetten. Kunnen wij rekenen op jullie support? Doelpunten: 5x Sander, 5x Sandertje, 2x Lars, 1x Maarten, 1x Amy, 1x Lynn, 1x Mark, 1x Sharon.