Atlantis 2 sluit eerste deel veldseizoen af met prima winst14:16 28-10-2019
26 oktober de laatste veldwedstrijd. Waar we al een keer een flinke plensbui op ons hadden gehad en we ook het zonnetje regelmatig hebben zien schijnen, was vandaag de wind het gesprek van de dag. Op het programma stond de return tegen Fiducia 4. Fiducia heeft het eerste veldseizoen nog geen punt weten te halen maar dat zegt natuurlijk helemaal niets. Ook het door van Walraven gesponsorde Atlantis 2 wist dat ze vandaag aan de bak moesten.

Bovenstaand bleek ook zeker het geval. Met nog steeds een gewijzigde opstelling door vele blessures binnen de selectie begon het tweede aan de wedstrijd. Door de harde wind was het lastig om de goede kansen uit te zoeken. Er moest lang doorgespeeld worden om een goede kans te creƫren. Gelukkig lukte dit Atlantis als eerste maar Fiducia wist al snel de gelijkmaker te maken. De eerste helft liep gelijk op waar aan beide helften de doelpunten maar moeilijk door het mandje wisten te vallen. Met doelpunten van Fay, Joy, Kevin en Jelmer wist Atlantis wel een voorsprong te behouden. De rust werd dan ook gestart met een stand van 5-6.

In de rust werd het tweede verteld dat we op deze manier door moesten gaan. Zoeken naar die juiste kansen was de hoofdtaak van de wedstrijd. Gelukkig mocht Atlantis 2 nu aan de goede kant aanvallen waardoor het voorveld weer meer gebruikt kon worden. Atlantis maakte daar ook goed gebruik van. Al snel vergrootte Atlantis het gat weer naar 2 doelpunten. Helaas wist Fiducia alleen snel weer aan te sluiten. Uiteindelijk bleek dit ook het laatste doelpunt van Fiducia te zijn in deze helft. Met nog doelpunten van Davey, Natasja en Jelmer wist Atlantis steeds verder uit te lopen. Door de voorsprong kregen ook de broer en zus Verweij de mogelijkheid om nog hun minuten te maken in het tweede. Tessa Verweij wist dit ook nog eens te belonen met een mooi schot. Atlantis speelt uiteindelijk de wedstrijd netjes uit met een eindstand van 6-13.

Het eerste deel van het veldseizoen is voorbij. Atlantis staat door verlies van de concurrentie op een mooie 2e plek waarbij het tweede nog steeds kan zal maken op promotie op de 2e klasse. 23 november zal het zaalseizoen weer gaan starten Atlantis 2 hoopt jullie allemaal te zien op de tribune in sporthal de Phoenix.