Atlantis 2 doet zichzelf pijn19:44 08-03-2020
Na de 2 weken voorjaarsvakantie break mochten de spelers van Atlantis 2 eindelijk weer de sportschoenen onder binden om weer verder te gaan met de kampioenschapsjacht. Even nog kort samengevat: als Atlantis 2 de resterende 4 wedstrijden allemaal wint zou het team zich volgend jaar mogen opmaken voor de Reserve 2e klasse.

Maar uiteraard is het allemaal makkelijker gezegd dan gedaan, want het eerste obstakel was het lastige Revival uit Terschuur. Echter bleek het helemaal geen lastige middag te gaan worden, want de ploeg uit Mijdrecht schoot werkelijkerwaar uit de start blokken en liet ook helemaal niets heel van Revival. Binnen no time was er al een voorsprong van 5-14 voor de ploeg die vandaag in het blauw speelde, gesponsord door BIT Students. De hoofdsponsor van Walraven BV bleef een dagje in de tas aangezien wit tegen wit nogal lastig was. En weer genoeg nutteloze info verteld, we gaan door:

De aanvallen liepen goed, maar je merkte al een beetje dat de schotpercentages begonnen te zakken en Revival begon te spelen alsof er niets te verliezen was. Met her en der een beetje geacteer en ook veel opzwepende geschreeuw begon het wel beter bij Revival te lopen. De rust was aangebroken en beide ploegen gingen er even bij zitten met een stand van 9-16.

Coach Mark Goverse gaf uiteraard aan dat er scherp gespeeld moest blijven worden en de goede kansen genomen moest worden. Met dat in het achterhoofd gingen we weer door, maar het leek alsof het ook gelijk in de hoofdjes van de Atlantis spelers verdwenen was.

Revival had wat sterke wissels ingezet die wat konden brengen en mede doordat Atlantis niet scoorde werd het weer beetje bij beetje een wedstrijd. Het was zelfs zo erg dat met nog 10 minuten spelen het ineens weer gelijk stond. 18-18 en iedereen van Atlantis vroeg zich af hoe dit in hemelsnaam kon gebeuren. Kon de ploeg zich nog oprichten om de winst nog naar zich toe te trekken? Daar leek het wel op want Atlantis nam weer de voorsprong, maar Revival trok het ook gelijk weer gelijk. En nog een keer, 19-20 voor Atlantis, 20-20 gelijk. Nog een minuutje en Atlantis maakt 20-21, Revival krijgt haar laatste aanval en je raad het al.. Een afstandschot van heel ver ploft erin en het is weer gelijk. Nog één aanval om voor het 2de de overwinning uit het vuur te slepen, maar het geloste schot was tekort.

Een deceptie.. Zo voelde het voor iedereen. Een voorsprong van 9 punten, gewoon weg gegeven. Atlantis 2 heeft zichzelf tekort gedaan helaas en is vanaf nu afhankelijk van Exakwa of er misschien nog een kampioenschap in zit. Nu komen er twee thuiswedstrijden aan waarin het team zich wil gaan bewijzen dat dit een stomme fout en incident was. Wij hopen u als supporter ook nog hierbij langs de kant te zien voor dat extra beetje steun want dat hebben we nodig!

Groetjes van het aangeslagen, maar wel enorm knappe team van het 2de