SDO (V) 1 – Atlantis 106:27 12-09-2022
Op zaterdag 10 september was het eindelijk zo ver, de voorbereiding was achter de rug en vandaag mocht er worden aangetreden voor de 1 e competitiewedstrijd tegen SDO uit Veldhoven. Na een rit van 1,5 uur in de auto en de flinke regen en onweersbui bij aankomst werd er iets later begonnen dan dat er op de planning stond. Echter mocht dit de pret niet drukken, want we waren eindelijk los. Het seizoen begon goed toen Rick Kuijlenburg in de eerste aanval met het eerste schot van het seizoen gelijk de korf wist te vinden, de toon was duidelijk: wij zijn hier voor de winst. Echter ging het daarna erg gelijk op en zat SDO (V) in een betere fase. Hierbij liep de ploeg 4 punten uit op Atlantis. Gelukkig wist Atlantis goed de schade te herstellen voor rust en werd er gerust met een 9-9 tussenstand.

In de 2 e helft moest er een schepje bovenop voor de door Van Walraven gesponsorde ploeg die overigens in nieuwe shirts speelde, namelijk met rugnummer dit seizoen. Er werd leuk en gevarieerd gespeeld door de ploeg uit Mijdrecht die in deze fase van de wedstrijd de overhand had. Zo liep de ploeg onder leiding van Wim Schaap weg van SDO (V) en stond Atlantis met 5 punten voor.

Atlantis had het grootste deel van de 2 e helft de voorsprong maar maakte het nog wel onnodig spannend door de ploeg uit Veldhoven terug te laten komen tot 2 punten verschil. Hierdoor werd het een hectische slotfase waarin het voor de scheidsrechter af en toe ook even teveel werd. Uiteindelijk trok Atlantis aan het langste eind door de wedstrijd binnen te slepen met een einduitslag van 16-18.

Al met al een goede wedstrijd, maar zeker ruimte voor verbetering. Het seizoen is goed begonnen met de winst en de punten gingen vanuit Veldhoven mee terug naar Mijdrecht. Voor volgende week 17-9-2022 staat er een thuiswedstrijd tegen PSV/lifovragen.nl op de planning. De wedstrijd zal om 15:30 worden ingefloten dus zorg ervoor dat je voor die tijd Atlantis 1 aan komt moedigen.