The Stone saves the day19:39 25-09-2022
Zaterdag 24 september werd er een vervolg gegeven aan de vreemdelingen poule waar Atlantis 1 zich dit jaar in bevindt. Na de eerdere ontmoetingen met SDO en PSV achter de rug te hebben was het nu de beurt aan de volgende 3 letterige tegenstander namelijk DOT uit het 3 letterige plaatsje Oss. DOT had vooralsnog 1 winst en 1 verlies op zijn rekening staan, maar was van te voren zeker een geduchte tegenstander voor de ploeg uit Mijdrecht.

Atlantis begon met zijn vertrouwde basis 8 prima aan de wedstrijd. Zo vloog eigenlijk de eerste bal die omhoog gegooid werd gelijk erin door Lynn Loman. DOT scoorde niet veel later de tegen goal en toen werden er in de eerste paar minuten gelijk twee dingen duidelijk. 1; DOT had het plan om alleen maar te gaan achter verdedigen en 2; de scheidsrechter wilde het heel, maar dan ook echt heel erg kort houden.. Van de eerste 6 goals aan beide kanten was dan ook 66% een strafworp of een vrije bal die soms echt wel uit de hoge hoed leken getoverd door de leidsman.

Hierna kreeg Atlantis de wedstrijd wat meer onder controle en liepen de rood-wit-blauwen wat verder uit naar een 4-8 voorsprong. Maar DOT liet het er niet bij zitten en door middel van een bepaalde dames wissel kwamen ze weer wat terug en sloten ze weer aan. Richting de rust ging het zo wisselend door en werd er bijna om en om gescoord waarna er uiteindelijk met een 10-12 voorsprong voor Atlantis de kleedkamers werden opgezocht.

Trainer/Coach Wim Schaap zag nog wel wat verbeter punten om de wedstrijd naar zich toe te kunnen trekken. Maar deze punten hadden ook DOT zichzelf blijkbaar goed voor genomen, want beide ploegen begonnen gelijk wat beter te spelen, maar ook wat beter te verdedigen in de 2de helft.

Het door van Walraven B.V. gesponsorde team kwam maar niet weg bij zijn tegenstander en zo werd er halverwege de 2de helft de joker ingezet. En dan denkt u; de Joker?! Nou in de volksmond bij de selectie van Atlantis wordt hij ook wel de Stone genoemd. Jelmer Steen kwam erin en gooide gelijk zijn eerste bal die hij omhoog gooide erin. Dus er werd van vak gewisseld en Jelmer ging er weer uit om zich even op te laden voor de volgende invalbeurt. Even later, de Stone komt er weer in en binnen 10 seconden ligt die alweer in het mandje. En nog een paar minuten later wordt de Stone door weer een tactische wissel erin gezet en als het dan niet met een schot lukt dan doet die het met een doorloopbal. Ja ja, werkelijk 3 uit 3 maakte hij in de welgeteld 2 minuten die hij tot dan toe gespeeld had.

Maar aan de andere kant van dit verhaal was het ook dat DOT de goals bleef maken en het dus heel spannend was. Nog 2 minuten te gaan en het was 19-21 voor Atlantis, maar de aansluitingstreffer werd gemaakt door DOT. En dus was het de zaak om het uit te spelen voor Atlantis en dit lukte dan ook. De scheidsrechter floot de wedstrijd af en de twee punten waren binnen. Een zeer spannende wedstrijd die niet veel verschil tussen de 2 ploegen aan gaf, maar uiteindelijk wel een winnaar kende.

Volgende week wederom een uitwedstrijd, maar dit keer zal de reistijd wat minder zijn. Atlantis gaat op bezoek bij Fiducia en speelt daar om 15:30 in Vleuten.