Atlantis knokt zich naar de overwinning09:21 20-02-2023
Op 18 februari stond er weer een spannende wedstrijd op het programma voor de Mijdrechtenaren. Ditmaal tegen het uit Leiden afkomstige Sporting Trigon. Atlantis heeft de vorige drie wedstrijden op rij gewonnen en was er op gebrand om er vier van te maken. Met wederom een winstpartij gaat Atlantis zelfs over Sporting Trigon heen in de voorlopige stand en gaat Atlantis welgeteld naar de vierde plek. Dit was wederom dus weer een zeer belangrijke wedstrijd voor het vlaggenschip van Atlantis om zich veilig te spelen voor degradatie.

Het door Van Walraven gesponsorde Atlantis sprong wat minder scherp uit de startblokken dan de tegenstander. Het team stond al snel tegen een 0-2 achterstand aan te kijken en moest snel schakelen om dit recht te zetten. Dit gebeurde ook aan de hand van een vrije bal en strafworp, maar Sporting Trigon was scherp in de beginfase en schoot dus ook de 2-4 erin. De vrije ballen en strafworpen was iets wat Atlantis herhaaldelijk meekreeg en benutte deze ook vaak, met name in de eerste helft was Atlantis hier zeer scherp op. Atlantis wist de stand uiteindelijk weer terug te trekken naar 4-4 om de spanning weer terug te laten keren in de wedstrijd. Vanaf dat moment gingen de ploegen gelijk op, met Atlantis die de score opende en Sporting Trigon die het antwoord gaf. Dit gebeurde tot de 8-8 waarna het ineens andersom ging en Sporting Trigon de score ging openen. Uiteindelijk bleef de score telkens gelijk op gaan in de eerste helft tot de 14-14. Vanaf hier werd er naar de rust gekeken om met gelijke stand te gaan rusten, maar Jeroen wist nog een knappe ‘one-hander’ uit de hoge hoed te toveren om de stand op 15-14 te brengen voor Atlantis.

Met de rust was er een lekker gevoel in de kleedkamer dat Atlantis toch nog met die voorsprong de rust wist in te gaan. Coach Wim Schaap gaf enkele aandachtspunten voor zowel het aanvallende spel als het verdedigende spel en spelers wisten deze punten goed op te pakken. Dit was te zien bij het begin van de tweede helft waarin Atlantis doorpakte en de stand naar 17-14 wist te brengen. Daarna bracht Sporting Trigon het verschil weer terug naar twee, 17-15.. Atlantis was echter ijzersterk in de beginfase van de tweede helft in zowel verdedigend als aanvallend opzicht en wist de score uit te breiden naar 21-16.

Sporting Trigon wist hierna nog een keer te scoren voor de 21-17 en dit gaf de ploeg uit Leiden weer energie. De volgende aanvallen van Sporting Trigon waren daarom ook, 3 aanvallen, 3 goals en hiermee was de spanning weer helemaal terug in de wedstrijd. Atlantis ging dit alleen niet laten gebeuren en deed weer een poging om uit te lopen door de 22- en de 23-20 op het scorebord te zetten. Door hierna de 2 afstandsschoten van Sporting Trigon en de doorloopbal aan de kant van Atlantis stond de 24-22 alweer op het scoreformulier. Vanaf dit moment wist Atlantis zijn twee punten verschil vast te houden, tot de 26-25. Er stond niet veel tijd meer op de klok en iedereen zat op het puntje van zijn stoel. Door slim samenspel wist Atlantis uiteindelijk de stand nog naar 27-25 te brengen en bracht de winstreeks hiermee naar vier.

Het was een waar doelpuntenfestijn in Mijdrecht en zowel in de kleedkamers als in de kantine voor het drankje na de wedstrijd hing een euforisch gevoel. De volgende wedstrijd die op het programma staat voor Atlantis is de uitwedstrijd tegen Refleks. Deze wedstrijd wordt om 15:30 gespeeld in Rijswijk, zien wij jullie allemaal daar langs de lijn?