Atlantis 4 wint moeizaam van SGV 3 en is zaalkampioen06:56 20-03-2023
Op zaterdagmiddag 18 maart speelde het door H.W. van der Laan b.v. gesponsorde Atlantis 4 de op éen na laatste competitiewedstrijd van het zaalseizoen 22-23 tegen SGV 3 in Culemborg. Deze spannende strijd tussen de nummer 1 en 3 van de poule werd uiteindelijk gewonnen door Atlantis met als einduitslag 12-15.

Atlantis begon in de vertrouwde opstelling met een flitsende start aan de wedstrijd met een snelle voorsprong van 3/4 punten. Maar het meer fysiek spelende SGV wist door schoten van grote afstand aan te haken tot een 2 doelpunten achterstand in de rust. Tussenstand: 6-8.

Tijdens de rust werd er extra bedrukt dat we voor ons eigen spel moesten blijven spelen door de mooie kansen te blijven zoeken, duidelijke keuzes maken in de verdediging en vooral hard voor elkaar te gaan werken.

Na rust wist Atlantis direct nog een keer te scoren maar SGV kwam sterker uit de kleedkamer en kon de stand terugbrengen naar een gelijkspel. Gelukkig wist Atlantis er samen de schouders extra onder te zetten en na mooie schoten van afstand en dichtbij de korf de definitieve voorsprong op het scorebord te zetten. SGV probeer nog terug te komen maar Atlantis wist de wedstrijd verder uit te korfballen. En de scheidsrechter floot de wedstrijd dan ook af bij een stand van 12-15 wat de winst voor het team uit Mijdrecht betekent.

Tevens wist het 4de team van Atlantis met deze winst de eerste plek in de poule definitief veilig te stellen en mag zich daarmee zaalkampioen 2022-2023 noemen. (Overigens voor de tweede keer dit gehele korfbalseizoen).

Atlantis 4 mag dit zaalseizoen nog voor 1 laatste keer laten zien waarom ze kampioen zijn geworden in de uitwedstrijd tegen VIKO 2 om 15.20u op 1 april in Vianen. Support is natuurlijk van harte welkom!!