In overgang naar hoger niveau komt Atlantis net tekort09:55 08-04-2024
Op een stralende zaterdagmiddag was het debuut van KV Atlantis Senioren 1 in de Overgangsklasse aanstaande. Na een zaalseizoen waarbij Atlantis toch wel teveel punten heeft laten liggen in belangrijke wedstrijden is er toch een goed gevoel mee genomen naar het veld seizoen. En de ploeg uit Mijdrecht zit daar in een poule met op voorhand gezien misschien wel 4 gelijkwaardige ploegen. De eerste ploeg waar Atlantis tegen aantrad is het zeer bekende KIOS uit Nieuw-Vennep. In het zaalseizoen was Atlantis dan wel onder KIOS geƫindigd, maar in de onderlinge ontmoetingen was het wel 2-0 in het voordeel van de door Van Walraven B.V. gesponsorde ploeg. Altijd waren de wedstrijden spannend tussen de 2 partijen en dat zou vandaag ook niet anders zijn.

KIOS begon gretig en kwam al snel op de 0-1, maar niet veel later was de eerste score van Atlantis ook in het mandje gelegd. Toch was KIOS beter in de eerste helft door met name in de paalzone sterker te zijn en hier iets wat meer overwicht te hebben waardoor de tweede kansen goed werden afgerond. Echter bleef Atlantis goed aanhaken en werd het gat tussen de 2 ploegen nooit echt groter dan 3 punten verschil. Uiteindelijk gingen de ploegen dan ook met een 10-11 stand de rust in. Daar gaf coach Wim Schaap aan dat er nog wat meer energie in de wedstrijd moest worden gelegd om met name in de paalzone beter voor de dag te komen. En wat er werd gevraagd gebeurde ook zeker door het vlaggenschip van Atlantis. Maar desondanks was KIOS ook sterk en bleven ze in de afronding zuiver. Maar met nog 5 minuten te gaan werd toch door Joyce de aansluitende strafworp gemaakt 18-18. Het voelde als het moment om eindelijk is voor het eerst op voorsprong te komen voor de ploeg uit Mijdrecht.

Maar die energie de gebruikt moest worden om in de paalzone beter voor de dag te komen leek ook de thuisploeg een beetje op te breken. Zelfs zo erg dat Atlantis het niet kon voorkomen dat KIOS wederom naar 2 punten uit liep en hierbij ook de wedstrijd op slot gooide. Wederom was het een uitermate spannende pot tussen 2 gelijkwaardige ploegen, maar ditmaal was de winst voor KIOS, 19-21. Een prima debuut van Atlantis in de Overgangsklasse, maar helaas dus zonder punten. Over twee weken gaan we het dan proberen in Amsterdam tegen ROHDA om de eerste punten daar te halen. Alle support is welkom uiteraard en we zien jullie daar!